بررسی تاریخچه شهر آنتالیا ترکیه
تور مالزی و هتل های مالزی برای یک انتخاب آگانه در این سایت برای شما قرار گرفته است
تبلیغات
شارژ مستقیم
بررسی تاریخچه شهر آنتالیا ترکیه
سه شنبه 14 دی 1395 ساعت 22:40 | بازدید : 939 | نویسنده : عشق سفر | ( نظرات )

آنتالیا شهری است در جنوب ترکیه و در کنار دریای مدینترانه که حدود 300 روز از سال شاهد درخشش خورشید می باشد.بهشتی از مناظر زیبا است که به یاری دریا و جنگل و کوه پدید آمده است. اگر در ماه فروردین یا اردیبهشت به آنتالیا سفر کنید می توانید هنگام صبح در ساکلی کنت اسکی نمایید و هنگام بعد از ظهر در آبهای گرم مدیترانه شنا کنید.

در واقع آنتالیا پایتخت سیاحتی و جهانگردی ترکیه است. جمعیت آنتالیا حدود 800 هزار نفر و در فصول توریستی گاه  تا 8 میلیون نفر میرسد در قرون 12 و 13 قبل از میلاد امپراطوری لیدیا در منطقه امروزی آنتالیا حکمفرمایی می کرد. در این دوران دو کوچ عظیم از یونان  به وقوع می پیوندد که حاصل آن پیدایش صدها شهر بزرگ و کوچک است که آثار آن به امروز نیز باقی مانده است.

در سال 546 قبل از میلاد امپراطوری بزرگ پارس ، فرمانروایان لیدیا را ازاین منطقه بیرون راتده و آنرا ضمیمه خاک پارس می گرداند. تا اینکه اسکندر مقدرنی در 336 قبل از میلاد موفق به فتح منطقه کنونی آنتالیا می گردد. در 323 قبل از میلاد پس از فوت اسکندر بین سرداران او جنگی در میگیرد که تا سال 188 قبل از میلاد این جنگهای منطقه ای و قبیله ای ادامه می یابد. در این تاریخ امپراطور برگاما فرمانروای سلوکید آنیخوس را شکست داده و منطقه کنونی آنتالیا را تصاحب می کند. نام کنونی شهر نیز از نام یکی از پادشاهان برگاما ، آنتالیوس دوم گرفته شده است. در 133 قبل از میلاد ، پادشاهی برگاما به امپراطوری روم ملحق می گردد و در 50 قبل از میلاد امپراطور روم آنتونیوس کراسوس آلانیا و شهر های اطراف را به کلیو پاترا هدیه می کند که در 32 قبل از میلاد مجددا به امپراطوری روم بازگردانده می شود. در قرن هفتم بعد از میلاد شهر به اشغال مسلمانان در می آید و تا حدود 1103 میلادی که امپراطور بیزانس آلکسوس کومنوس شهر را فتح می کند ادامه می یابد.

 

همچنین بخوانید: نقشه گوگل آنتالیا


نبرد بین مسلمانان و رومیان و رومیان سالها ادامه می یابد به طوریکه در سالهای 1120 تا 1206 شهر شش مرتبه دچار تغییر حکومت می گردد تا اینکه در 1206 سلطان غیاث الدین کی خسرو پادشاه سلجوقیان شهر را فتح می کند. در این دوره آثار بسیاری توسط سلجوقیان در آنتالیا بنا می شود که از آن جمله می توان از یولی مناره نام برد که در قرن 13 میلادی  توسط سلطان کی قباد بناشد و امروزه به عنوان سمبل آنتالیا از آن یاد می شود.

یکی از مهمترین ویژگیهای آنتالیا ادغام تمدن و معماریهای مختلف روم ، بیزانس سلجوق و عثمانی است که در هر نقطه شهر به چشم می خورد. از دیگر دیدنیهای داخل شهر می توان از دروازه هادریان نام برد که در 130 بعد از میلاد توسط هادریان امپراطور روم بنا شده است و تنها دروازه ورود به شهر در آن زمان بوده است.منبع: تور نوروز آنتالیا


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
تور مالزی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مالزی و آدرس malaysia20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 494
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 405
:: بازدید ماه : 3302
:: بازدید سال : 12094
:: بازدید کلی : 139534